Friday, March 27, 2009

Vuxna män

Ibland undrar man... Jag och ett gäng kompisar med gemensamma fotbollsintressen är med i startelvan. Det går ut på att man ska välja ut en startelvan bestående av allsvenska fotbollsspelare, som sedan får poäng baserat på hur de presterar i matcherna i allsvenskan. Man kan inte bara välja de som man tror blir bäst, eftersom de värderas och har ett pris och när man väljer spelare har man en maximal summa fiktiva kronor som man har att spendera. Det går alltså inte att välja elva Henke Larsson (av fler anledningar än att det faktiskt bara finns en Henke Larsson).

Men vi har inte nöjt oss med det, och det är det som får mig att undra. Vi kör med ett draft-system. Det innebär att vi väljer spelare i turodning, och vi får inte välja samma samma spelare. Vi är ungefär tio personer som är med, och vi har väl två spelare kvar att välja. Det är med stor iver som jag inväntar vilka spelare de andra väljer, och jag kan bara inte vänta tills det blir min tur att välja spelare. Det här är riktigt svårt att förklara, men jag har t o m loggat in från mobilen på luncherna, för att göra mina spelarval.

Skulle ni mot förmodan ha blivit lika intresserade som jag är, efter att ha läst detta inlägget, så kan jag tala om att min startelva ser ut as follows:

No comments: