Monday, March 30, 2009

Je suis un kreatur

Det jag försöker säga är inte att jag är ett kreatur, men en kreatör. Detta enligt ett test som jag såg på Facebook. Ledarskap/gruppdymanik intresserar mig lite ljumt, tillräckligt för att göra det där testet. Normalt sett ägnar jag inte dom där quizen speciellt mycket uppmärksamhet, men det här ville jag helt enkelt göra. Omdömet löd:

"En kreativ och idérik problemlösare, som ibland kan vara för självupptagen för att kunna kommunicera effektivt. Tongivande, tänkande, intelligent, ser ofta helheten men kan ibland vara snett ute. Lite orosmakare, kan ge upp, dra sig undan, bli sur och ägna sig åt egna idéer om gruppen inte lyssnar."

Jag tycker det stämmer skapligt, även om jag inte drar mig undan och grinar om jag inte får som jag vill, jag tar striden direkt! Dock inte så militant som det låter, men jag fortsätter nog stångas så länge som jag bara kan, och det är en nackdel, eftersom jag ibland bara borde tänka efter lite till och se saker från något annat perspektiv än mitt eget. I varje fall borde jag det lite mer ofta.

Trots mina ostrukturerade egenskaper (jag kan knappt föra anteckningar i en kalender - svårartat Peter Pan-komplex) så är något av det värsta jag vet möten som är ostrukturerade, och likaså har jag stört mig sjukt mycket på föreläsare som inte verkar ha planerat sina föreläsningar.

Kul inlägg va!?

No comments: