Thursday, March 19, 2009

Kärlek på jobbet

Det sägs ju inte uppskattas av alla arbetsgivare. Så minsta lilla inslag av sådan utsvävning bör döljas å de grövsta, och jag trodde nog att jag hade fixat det.

Men när jag satt på enskilt möte med chefen, angående den förestående omorganiseringen på grund av nedskärningar, så nämnde hon vid ett tillfälle apropå helt andra personer att kärlek på jobbet är något som vi helst vill undvika, men ibland så händer det och då får man försöka lösa det. Direkt efter att hon sa det följde en kortare, men talande tystnad, och förmodligen trodde vi båda att vi tänkte på samma sak. Jag tänkte nämligen på två andra personer vars "fling" är världens sämst bevarade hemlighet. Hon tänkte på någon helt annan, nämligen mig och min egen "fling" som jag träffade på jobbet. Lustigt hur fort saker kan spridas.

3 comments:

Anonymous said...

Sjukt nyfiken..........


//S

Dexter Sinister said...

Nyfiken? Du om ngn har ju koll :)

Anonymous said...

Har jag? Måste utveckla nästa gång vi hörs ;)
//S