Friday, March 6, 2009

Du med

U2 presenterar den 9 mars sin turnéplan.

Jag har länge velat se dom - inte för att jag är ett enormt fan, men för att jag tror det vore en tjock upplevelse, och visst är det så att några låtar fastnat genom åren. Inte för att jag tror att de kommer köra den där live-covern som man laddade ner från Napster där de kör "Knockin' on heavens door" med Bob Dylan. Däremot hoppas jag att få uppleva låtar som "The Real Thing" och "Vertigo", samt de lite äldre klyschiga klassikerna, typ "With or Without You".

Detta hänger till rätt stor del på att de ens kommer och spelar i Sverige, såklart.

För ett par år sedan såg jag Robbie Williams på Ullevi. Mest för att det var en stor spelning (först trodde jag att konsertsällskapet planerade att se JERRY Williams, när jag kom till insikt framstod Robbie givetvis som mycket större). Att se U2 vore stort, för det är stort och de har bra material att komma med dessutom.

Nu gäller det att hålla ögon och öron öppna. Spontant skulle jag kunna lägga en tusenlapp på spektaklet, även om det skulle innebära näsblodsplatser.

No comments: