Friday, March 13, 2009

Dohblin

Nästa helg blir det Dublin ultra-kort sväng. Ryanair har ändrat tider hit och dit, så vi får väl typ ett och ett halvt dygn där, men det ska bli kul ändå. Jag räknar med kasst väder, men inget kan bli värre än Balt-slasket som vi har här, så jag kommer nog överleva.

Guiness står inte så högt upp på agendan, däremot kanske någon whiskey eller hur det nu stavas just på den gröna ön.

Känns som att jag inte varit utomlands på åratal, och jag är riktigt orolig för att glömma mitt talibanpass (utfärdades 11 september 2001, och jag ser ut som kubasvensken på fotot).

Men utomlands ska bli kul. Jag är inte så mycket för att upptäcka världen österut, Thailand, Vietnam och Malaysia och allt sån't. Det känns som att det är lite för luffigt (inte för att jag är någon finsmakare, men jag gillar hög(re) standard) och att all mat är massa gummerad biff med något klibbigt sötsurt kladd och ris. The Americas känns mer intressant, men jag får nöja mig med Irland sålänge -I love Europe som den store Christer Sjögren skulle säga.

1 comment:

Anonymous said...

Nej det är inte du! Trodde på rikt att jag skulle få se ditt pass......