Tuesday, March 24, 2009

Jag är ingen tekniknörd egentligen

men jag funderar för fullt på om jag ska investera i en pulsklocka som kopplas till en skosändare, för att i så fall få data om min löpning avseende hjärtfrekvens och löpning (distans, hastighet osv). Med ett sådant kit kan man sedan gå in på datorn och få information om passet som man just utfört. Dessutom visar pulsklockan inte bara puls, utan även hastigheten i realtid.

Ett annat alternativ är Apples skosändare, som främst är avsedd att användas med Nike-skor. Den ska i sin tur kopplas ihop med en Ipod Nano som ger liknande information som ovan nämnda pulsmätarutrustning. Dock visar den ingen puls (eftersom det inte är en pulsmätare). Köper jag den här varianten, så får jag köpa ett par löparskor plus den där skosändaren för 500:-, normalt sett hade det kostat mig ca 1400:-. Å ena sidan så har jag redan fräscha löparskor, men å andra sidan går de alltid åt.

Bara detta inte slutar med att jag köper båda varianterna, det vore sjukt typiskt.

No comments: