Thursday, March 19, 2009

Ljug för mig

Så översätts ett annat kalkon-program på tv.

Någon britt med Horatio Cane/Crane-komplex avslöjar banditer genom att avläsa deras ansiktsuttryck. Detta sägs vara möjligt eftersom ansiktsmusklerna sägs spännas ofrivilligt i olika känslolägen.

Igår när jag tittade så fick jag lära mig att om en person ser arg ut, så kommer han troligen att mörda någon. Fär att stärka denna tes så visades bilder från CCTV-kameror som visade mördare/terrorister precis innan de begick sina dåd. Visst, de hade vecket mellan ögonbrynen, sammanbitna käkar och "spänd hud under ögonen". Jag får ofta höra att jag ser arg ut, och det stämmer ju inte alls, så jag brukar säga att det bara är så jag ser ut. Jag är typ född med bekymmersvecket mellan ögonbrynen och en mörk/svartmuskig uppsyn.

Hur som helst så nådde avsnittet sin höjdpunkt när en person stoppades vid en säkerhetskontroll - för att han såg arg ut.

Hoppas inte Ryanair jobbar på det sättet imorgon, då lär jag inte ens få gå på toa obevakad.

Jag säger som fattaru: "Jag är ingen dryg å bitter person, fast det kan se ut så när ens ögonbryn sitter ihop" ("Ton för ton")

1 comment:

Anonymous said...

Eller så ser du bara arg ut för att du är halvkroat?