Sunday, March 29, 2009

Mera chinos!

Lika bra att jag passar på, jag är trots allt en jeans-kille, så när den här flugan är över (det är den kanske redan?) så kommer alla mina klädrelaterade inlägg handla om jeans (Vänta er ett inlägg om McGordon-djeans från Dressman, Big Brother-jeans och Galne Gunnar-jeans).

På tåget häromveckan såg jag ett exempel på hur chinos inte ska funka, i mina ögon. Kontors-casual liksom. Jag smögtog ett foto:










Kass bildkvalitet som kanske inte säger så mycket, och jag vet inte riktigt vad det är jag stör mig på. Lite fel nyans, lite fel skor, lite fel person (förlåt Gud, jag skojade bara).

Hur som helst så har jag våndats lite över skovalet till mina egna chinos, som jag uppenbarligen tycker är mycket mera förmer än andra chinos, även fast de är köpta på H&M. Igår på jobbet så tog jag ett snabbt beslut, jag degade ner i ett par vita All Stars. Jag tycker resultat blev ok. Vi har bara svarta och vita AS på jobbet, och jag tror jag valde rätt däremellan i varje fall. Så här blev resultatet:
























Jag har hört att upprullade byxor är 2008, men jag tycker å andra sidan att nedvikta Chinos är Bengt, 47, träslöjdslärare.

No comments: