Thursday, March 19, 2009

Chinos

Detta plagg har potential att bli en riktig hit, men lika mycket årets icke-händelse i modevärlden. Det hela kommer avgöras av vilka som bär plagget, och framför allt på passform, material, färg och nyans i kombination med rätt skor och tröja/skjorta. Så här på tåget med pendlarna kan jag konstatera att den rätta vägen till en cool, avslappnad stil inte är chinos om du är typ företagsekonom som drömmer om det stora upproret mot chefen (casual friday, ooooh you daredevil, you) och fantiserar om att konfrotera chefen fight club-style när du är trött på jobbet. Nu har jag själv köpt mig ett par, och frågan är väl om jag ens vågar ha dem på mig, tänk om jag ser ut som hippe Henrik, 35, redovisningsansvarig på utbildningsnämnden i Grytgöl.

2 comments:

Anonymous said...

Egentligen är ju chinos såå 2008!;)
Men det är fortfarande en hit och du är säkert jättefin i dina!
XO Sara

Dexter Sinister said...

2008 var det bara de hippaste av de hippa som var trenden paa spaaret. 2009 blir det fraagan om den stora massan hakar paa.