Thursday, March 19, 2009

"Den starkaste driften efter sexualiteten...

...är avundsjukan"

Så var det någon som sa. En poäng. Det är därför vi som sitter och bloggar sporrar oss själva till att håna exempelvis offentliga personer. För de har ju inga som helst känslor, och tjänar man pengar så får man utstå lite spott och spe.

Detta leder mig osökt in på den där programledaren för det där konsumentprogrammet i SVT, Plus. Jag såg det ikväll (jag är inte så gammal, jag brukar inte se det, men jag har skogs-tv och nu blev det så att jag såg det) - en dam hade nästan brunnit inne. Hon hade installerat ett dyrt brand- och inbrottsskydd från Securitatet, men det slog aldrig larm, utan hon vaknade av att hennes hund stod på hennes bröst och skällde (sjukt rörande, faktiskt).

Gubben som leder programmet gjorde så klart en poäng av att det där dyra larmet inte reagerade på branden. Det visade sig att branden startade på utsidan, på terrassen, och att larmet först utlöstes när fönsterrutorna gick sönder och röken nådde detektorerna. Helt logiskt och naturligtvis inget som Securitas kan lastas för, men de skulle hängas, liksom bara för att de är ett företag och eftersom Plus förstärkt bilden av konflikten mellan stort företag och enskild privatperson. Man kan ana att det är så att jag ifrågasätter varför jag egentligen betalar tv-licensen, och jag kommer återkomma till det, alldeles ögonblickligen.

1 comment:

Anonymous said...

Eh, du är visst så gammal?