Wednesday, April 8, 2009

Prisa gud - här kommer Östberg!!

Jisses vilket liv det var om Annika Östberg. Jag kan erkänna att jag är grymt dåligt påläst, men hon hade väl erkänt sig skyldig till medhjälp till mord? I snälla Sverige så har väl medhjälp till mord samma straffskala som ett utfört mord?

Jag fattar inte all uppståndelse? Har hon fått en martyrstatus därborta? Är det på grund av extra ömmande känslor för att hon är en kvinna (i motsats till man) som suttit fängslad i ett hemskt utomland? Frågorna är delvis retoriska, men inte helt och hållet. För jag vet verkligen inte. Jag hade förstått saken bättre om det var så att hon var oskyldigt dömt eller liknande.

Det är lite vanskligt att skriva inlägg om sådana här ämnen när man är så dåligt påläst som jag är, men jag tyckte bara det var konstigt. Och nu kallade Bengt Magnusson henne för Annika Östbom.

No comments: