Thursday, April 2, 2009

Någon där?

Jag funderar på en flytt av bloggen. Det som talar mot det är att jag har inbillat mig att det antal läsare man har måste man vårda och göra tillvaron så enkel för som möjligt, annars tröttnar de på mitt omständliga arsle! Så flyttar hit, lösenordsspärrar dit, tror jag inte så mycket på.

Att jag funderar på att flytta handlar dels om att blogspot är en jävla svårsåld adress. Speciellt när jag tänkte till och drog till med ett långt förhållandvis långt namn på min blogg. Dels handlar det också om bekräftelse, som en del bloggare talar tyst om, förnekar, eller erkänner, att de gillar. Jag kan erkänna att jag gillar tanken på att i varje fall någon läser, oavsett om personen känner mig eller inte. Men jag skulle vilja ha det lite svart på vitt, i form av besökarstatistik.

Så antingen byter jag snart adress, med en enkel hänvisning härifrån, eller så kör jag på här. Men om jag flyttar så blir det sista gången, jag ska hitta ett riktigt bra ställe! Så du/ni som kanske läser, var beredda, men inte alarmerade, ett sidbyte kan komma att ske den närmsta tiden. Do not adjust your set.

Nog om det, jag vet själv om att det inte finns något tråkigare än att läsa om bloggare som maler på om bekräftelse, kommentarer till inlägg och uteblivna kommentarer till inlägg. Samtidigt har jag just skrivit ett längre inlägg i ämnet. Jag är en startare, ingen avslutare, kan jag säga innan jag nu sätter .

No comments: