Tuesday, April 21, 2009

Get in back in your cage

Ibland känns det som att kändisar borde hållas i burar, och släppas ut för att roa oss när vi kastar in frön till dem.

Det gäller naturligtvis inte alla, det är klart det finns massor av kändisar som förutom att vara duktiga på det de gör, också är bra på annat. Men det jag tänker på är kändisar som i tid och otid ska snacka om allt möjligt, utöver deras yrkesutövning.

En stor anledning till att de gör det, tror jag är för att folk lyssnar. Detta är för att det är kändisar som snackar, även om kändisarna tror att lyssnarna tror att det som kändisarna säger är vett, de är ju kändisar. Men givetvis lyssnar lyssnarna på kändisarna för att de förväntar sig att bli underhållna, och det finns inga burar att hålla kändisarna i, och inte heller några frön att kasta.

Hur som helst, John Alvbåge är fotbollsmålvakt i allsvenska Örebro SK. Han är en suverän målvakt, som har hakat på trenden med en blogg. Den är uppriktig, och han verkar skriva direkt från hjärtat, utan något filter, men det är bara något som känns fel. Läs lite och avgör själva:

Alvbåges blogg

Till sist undrar jag om han får pengar för det hela. Det är i så fall inte hans fel, men ändå provocerande på något sätt.

Alvbåge är som sagt en fantastisk målvakt, och jag som håller på Örebro är glad och stolt att han spelar där, men även om jag läser hans blogg, så är det för att det inte finns vare sig bur eller frön.

1 comment:

Sara said...

Du kommer aldrig kunna gissa vart jag var i Söndags.
På O´learys när det var fotboll. Fattade inte själv hur det gick till!