Thursday, April 2, 2009

Komplimanger

Det kan vara trevligt med komplimanger. Eller vem försöker jag lura, det är inte så att jag konstant får komplimanger så att jag måste sålla bort trevliga komplimanger från dryga komplimanger. Jag älskar komplimanger. Men de kan ha olika former. En form kan vara beröm, oftast komplimeras jag för klädstil, ögon, cynisk humor, doft och fotbollslår/-rumpa (hur kul är det egentligen? Jag vill ha svulstiga biceps och breda axlar som man kan hänga ett större antal kvinnor på). Men även en flirt kan vara så mycket som en komplimang, i varje fall tycker jag det.

En gång fick jag höra att jag luktade häst, på en väldigt specifik punkt på bröstkorgen. Jag undrade om jag skulle ta det som en komplimang, och det skulle jag inte. Det hade nog varit bäst att inte fråga, utan bara låtsats om att hästdoft är hett.

No comments: