Friday, February 27, 2009

Victoria och Daniel

Jag är riktigt gubbigt sur på Vikorias och Daniels förlovning just nu. Dels är jag inte helt övertygad om möjligheten till evig tvåsamhet, dels är jag inte helt övertygad om kungahuset alls (trots att jag faktiskt har en skvätt kungablod - ser ni inte likheten?). Det är de vanliga synpunkterna som jag har, det kostar för mycket, och jag tror inte att det är värt det, och så vidare. I sak har jag säkert massor av fel, och det är väl inget jag egentligen orkar diskutera, men jag höll på att smälla av när KG Bergström (en SVT-filur) berättade på TV att en medlem i kungafamiljen bara får gifta sig med en protestant. Programledaren i Sodom och Gomorra-soffan var paralyserad av sitt glädjerus över giftermålet, så h*n gjorde inget liv av den saken, utan nickade uppmärksamt med glittrande ögon.

Med tanke på problemen med dyslexi och anorexi som finns i det där bygget så kanske det vore bra om de blå generna kunde blandas ut lite?

Men jag ska inte gnälla, jag ska vara glad över dessa glada nyheter mitt i dessa dystra tider, nu vänder det, och knugen kommer inbringa många miljarder till Sverige med sitt representerande, heja heja, krisen är över!

No comments: