Saturday, February 21, 2009

...and another rant commences

Tänk att det är så enkelt som att bara bli lite provocerad av en forumdiskussion om huliganism, för att man helt plötsligt får så mycket saker att skriva om, så att man knappt kan samla tankarna och skriva ett enda ord.

Från huliganism till något helt annat, bandet Takida. Eller artisten eller vem fan det nu är. Segt, ledsamt brölande, kunde jag konstatera att det lät som, när jag utförde straffarbete i lagret i måndags - med radio som enda sällskap. Det hela blev ännu mer störigt när jag såg den där Takida och hans kompisar sitta på typ guldbjörnsbaggen och spela svåra när de kom i bild.

Sen har vi Kleerup. Gör några enkla melodier och ackompanjera med lite blip blop och en skör, vacker kvinnoröst, sen är du garanterad ass för resten av ditt liv. Oavsett hur du ser ut. Ytlighet oder nicht? Jag vet bara att jag lurade i en kvinnlig bekant att Kleerup befann sig på samma uteställe som oss, vilket på sätt och vis var lite logiskt eftersom Kleerup hade spelning i samma stad kvällen efter. Hon gick "all in", så att säga. Någonstans i stan går det runt en snubbe som ser ut som Kleerup och är jävligt nöjd, ser ni honom så hälsa att han är skyldig mig en tjock tjänst.

No comments: