Tuesday, February 10, 2009

Gubbsjuk!

Och inte på det snuskiga sättet. En klassisk skada som drabbar fotbollsspelare är bristningar i lårens baksida (det heter INTE "baksida lår", lär er det, obildade sportfånar!), beroende på att lårens baksida är så mycket svagare än framsidan. Konsekvensen blir att musklerna på framsidan, som sträcker benet, sliter "sönder" musklerna på baksidan som dels bromsar den rörelsen, men har som primär uppgift att böja benet. Det var något sådant som hände mig idag under passets knäböj.

Nu är det ett skadeproblem jag varit välsignad från under alla dessa år, och jag tror att det jag kände ikväll bara var en liten "twitch", för nu ett par timmar senare känns inget alls. Vi får se hur det känns imorgon, då avgörs det om jag är old fart for real eller inte.

No comments: