Friday, February 27, 2009

Revolver (spoiler)

Jag har gett Guy Ritchie ännu en chans att övertyga, efter den rätt lyckade filmen Rocknrolla. Nu har jag sett Revolver, en film som jag inte ens visste om existerade. Jason Statham (“Turkish” i Snatch), Ray Liotta (Goodfellas) och André 3000 är med i filmen. Det är alltjämt gangstertema som gäller för Ritchie, men denna gång är det USA. Tyvärr hjälper det inte filmen ett dugg, för detta var ett riktigt bottenskrap. Ritchie har i den filmen kommit från de balla brittiska uttrycken, men lider fortfarande av problemet att han inte kan låta bli att göra musikvideos i långfilmsformat. Roligast i filmen är Liottas morotsfärgade solariebränna, och André 3000 känns som en bra aktör.

Att hela handlingen mynnar ut i en schizofren huvudkaraktär (mitt värsta värsta) gör inte saken bättre. Inte heller det faktum att jag valde att köpa filmen (inte för att jag någonsin skulle ladda ner, no way José).

No comments: