Sunday, February 15, 2009

Produktiv dag

Man skulle tro att jag har någon form av efterblivet nyårslöfte att leva upp till. Nikotinberoendet (snarare den urspårade feströkningen) är kväst, senast jag rökte var just på fest, förra lördagen. Innan det hade jag inte rökt på en vecka och sen dess har jag inte heller gjort det. Jag antar att det kommer dröja tills nästa festlighet innan min karaktärssvaga sida visar sig igen.

Hur som helst, idag var det först jobb, och sedan träning. Jag har blivit lite försoffad det sista året. Även om jag varit aktiv som fotbollstränare, så går det ju inte alls att jämföra med att själva träna. Så coachandet är nedlagt för tillfället, vilket är synd, men nödvändigt för att jag inte ska börja knubba. Så med försoffandet och det uteblivna coachandet var det bara att bege sig till gymet, en söndag. Egentligen borde jag gå dit på söndagar mer ofta. Eller jag borde ju gå dit mer ofta i största allmänhet, men söndagar är bra träningsdagar då lokalen är relativt glest befolkad. Dessutom befinner sig ödlorna som disco-tränar i veckorna inför helgerna, de med tribaltatueringar och blonderat spretigt hår, hemma och är bakfulla efter utgången kvällen innan.

Jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt, men när jag slarvat med träningen tjockar jag egentligen inte på mig, jag magrar istället. Jag blir inte maskinisten-smal som Christian Bale, men det känns som att varenda antydan till muskel sakta tynar bort. Nu har jag i varje fall viktmål (från ca 77 kg till 80), ett konditionsmål (vilopuls ner till ca 45 slag/min. Idag ca 52), ett par prestationsmål (delta i någon form av långdistanslopp, ej mara, men kanske halv, och vissa mål i gymet, typ antal armhävningar), och till sist ett fåfängt mål, jag har en bild av ungefär hur jag vill se ut och det är en del av det totala målet. Vi får se hur det går med det, nu ska jag leva lite ohälsosamt.

No comments: