Sunday, February 15, 2009

Skateskor, öken och BlondinBella

Vem köper sådana på riktigt? Crocs-bärare? Buskis-besökare? De är klumpiga, svettiga, och jag får nästan eksem bara av att ta på dem. Eller är jag fel ute, är skate det nya svarta?






















Nej tacka vet jag min egna oöverträffliga skosmak. Det senaste inköpet (förutom en drös med träningsskor till olika väderlekar och anläggningar) är desert boots från Clark's. Av någon anledning har jag varit anti Clark's och mina första två par desert boots i mocka var från Ben Sherman. Det ena paret i ljusgrå khaki och det andra i härligt mörk brun färg. Man ville nästan äta skorna för de såg ut som god choklad. Något åt detta hållet (nu är bilden på en Clark's-sko lustigt nog, men den är identisk med mina chokladskor):












Nu har det alltså blivit desert boots igen (Är mocka ett bra material i öken?), från Clark's, och jag är nöjd. Nu måste jag ge mig till tåls och invänta torrare väder:





















Till sist, nu när jag porrsurfat skor i en halvtimme, så stötte jag på en godbit, som gjorde mig rejält sugen (men inte helt övertygad), från nämnda Ben Sherman:





















Nu tror jag att jag låtit färdigt som Blondinbella (för idag). Ajöken.

No comments: