Sunday, February 22, 2009

! (Berghs School of Communication)

Ifjol sökte jag till Berghs, en reklamskola i Stockholm, är väl den bästa beskrivningen jag kan få ur mig.

Jag blev inte antagen, och det är kanske inte så konstigt. Den största delen av antagninsprocessen är att göra fyra stycken arbetsprover. Ifjol handlade det om:

1) reklam för minifiskpinnar,
2) reklam för Örebro,
3) antisnuskampanj och
4) kampanj för att öka tågresandet.

Jag räknar med att sådana arbetsprover blir bättre för varje gång man gör dom, så därför tänker jag försöka en gång till. Till höstens antagning så måste jag tänka ut något om:

1) att fylla och bilkörning inte hör ihop,
2) en nationell tv-fri dag som regeringen beslutat (sabla borgare),
3) tågluffar-reklam och
4) Omega 3-reklam.

Som om det problemet inte var svårt nog att lösa så ska dessutom finansieringen på 170' över fyra terminer lösas. Här står det mer om utbildningen.

Mitt bidrag var inget revolutionerande, men jag är inte säker på att det är "revolutionerande" de antagningsansvariga vill se. Möjligen evolutionerande, dvs min egna utveckling, att ansökan i år blir bättre än sist. Eftersom jag tänkt söka till copywriter så är det första jag ska försöka tänka på i år att lägga lite mer krut på det textmässiga och inte så mycket på det grafiska.

Om någon har lite tips om ovanstående uppgifter så får denne någon gärna skriva. Nedan ser ni det bildmässiga innehållet till minifiskpinne-kampanjen:













































Inte guldäggsmaterial kanske, men tänk på att jag stekte en fiskpinne för ändamålet!

1 comment:

Anonymous said...

hej, kan du inte lägga upp alla arbetsprover från förra året?