Friday, May 1, 2009

Valborgsfirandet

För tredje året i rad firade jag valborg i Uppsala. Det är en rätt utdragen process egentligen, som börjar med fest dagen innan valborgsmässoaftonen, fortsätter med champagnefrukost, forsränning picknick, sillunch, champagnegalopp och fest på kvällen.

Men det var kul, även om det blev lite segt framåt de sista timmarna igår kväll. På nationen som vi festade på såg jag Frk Granit, som har skaffat sig pojkvän. Det kändes mysko att se, och även om det inte gjorde så ont som jag trott, så var det märkligt svårt att bestämma mig för huruvida jag skulle hälsa eller inte.

Nåväl, något som kommer smärta, i detta fall fysiskt, är min bonnbränna som jag ådrog mig under dagen igår. Jag hade ett linne på mig, och underskattade solstrålarna. Det är verkligen helt makalöst fult, och jag måste lösa detta om jag någonsin ska kunna ha bar överkropp den här sommaren.

Valborgs absoluta negativa upplevelse: kissande tjejer. Visst, det är inte äckligare än när killar gör det. Men hur sexuellt nyfiken man än kan vara, så är det rysligt att råka titta åt ett håll och helt plöstligt stirra rakt in i en tjejs underliv. Nöden har ingen lag, men jag måste uppfinna något för att sånt här inte ska kunna inträffa. En form utav poncho kanske?

Kiss Kiss

No comments: