Sunday, May 31, 2009

Trance

Det är en lustig typ av musik. Gårdagskvällens utgång präglades av den sortens musik, och vi höll ut förvånansvärt länge tycker jag.

Jag hann, innan vi lämnade stället, reflektera över trance-dansarnas stilar. Jag har hittills kartlagt tre:

1) "Lagom": Det verkar så här långt vara den genomsnittliga stilen. Olika varianter på äppelplockar-moves dominerar.

2) "Sömngångaren": Armarna hänger som två blöta handdukar från axlarna, med lätt krummad överkropp. Själva "danssteget" är att gå runt med små myrsteg i takt till musiken. Ibland går sömngångaren lite crazy och vickar lite på huvudet eller lyfter en av de blöta handdukarna. 

3) "Man on fire": Den här killen (de gånger jag sett det är det en kille) dansar som om samtliga hans lemmar brann, och han försöker skaka bort lågorna, men med någon form av rytm.

Jag återkommer när och om jag noterat fler stilar.

No comments: