Sunday, May 31, 2009

Och även blott ett fån, lyckas nog med detta

När valborgen firades så spenderades en lång stund i trevligt solsken. Jag hade endast på mig ett linne, vilket gav mig en helt vansinnigt ful bonnbränna. Det såg ut ungefär som jag solat i en sport-bh.

Efter ett par veckor lugnade den skära färgen ner sig, och blev lite normal. Men så spenderades några timmar i solen igår. Den delen av huden som på valborg behagade befinna sig under det där linnet, var ju fortfarande lika orörd av solen som en geisha, så igår var det den delen av överkroppen som brändes. 

Så istället för ett geisha-vitt linne har jag nu ett laxrosa linne. Men nu verkar det i varje fall som att jag på sikt jämnat ut skillnaderna. 

1 comment:

Ylva said...

Det är iallfall inte lika illa som Ross´ bränna i Friends...