Saturday, May 16, 2009

22,09

Det är inte måttet på min onämnbara kroppsdel, utan spännande nog så handlar det om mitt nya personbästa på 5 km. Efter jobbet igår gav jag mig ut, och jag känner mig nöjd och missnöjd med resultatet.

Jag skulle nämligen ha sprungit en mil, men med tanke på att jag slog pb på den fösta halvan var det bara att inse att jag överskattat min milkapacitet. När jag springer 5 km normalt sätt så försöker jag växla jag mellan tre minuter i  femminuterstempo (dvs fem minuter per km), och två minuter i fyraminuterstempo. 

För att orka milen tänkte jag mig köra fyra minuter i det långsammare tempot, och en minut i det högre tempot. Det gick förvånansvärt fort, men därför blev jag ju också förvånansvärt trött. 

Jag har för övrigt börjat springa med Nike+nano, vilket alltså innebär att jag får distans-/ och hastighetsmätning, och hade jag använt det igår så hade jag förmodligen haft bättre koll och orkat längre.

No comments: