Wednesday, May 27, 2009

New York

Jag hänger inte så bra med i den tekniska utvecklingen, men ibland så försöker jag, och då upptäcker jag Google Maps underbara funktion där det går att glida runt på gator i olika städer. Jag vet inte hur länge detta funnits, men en nära vän kände till det, och jag framstår som sjukt teknikstressad bredvid honom. Bara för att klargöra, killen har inte bytt mobil sedan Hjälmaren brann och han har dessutom befunnit sig i Indiens djungler och forskat på björnar i ett års tid - ändå hade han alltså full koll på denna häftiga funktion i Google Maps. Hur som helst så har jag spenderat alldeles för mycket tid med att nörda ner mig i det, och nu har jag upptäckt något som i och för sig kanske inte är mer tekniskt avancerat, men snyggare är det alla gånger. 

No comments: