Saturday, May 16, 2009

PK

Det är inte så pk att hacka på melodifestivalen (speciellt inte kl 08 en söndagmorgon), det är på något sätt som att sparka på någon som redan ligger, eller att påpeka att en fet person är fet. Dessutom är det många som gillar "mello" som en del till och med har börjat kalla det. Men jag är en häftig internetrebell som skriver i min blogg så fort något stör eller berör mig.

Jag tittar oftast, av ren tradition. Det är ju rätt häpnadsväckande, hur många miljoner tjänas det på att människor bara tittar av ren tradition, och inte kvalitet? För kvaliteten var det lite sisådär med. Det gäller på både olika länders bidrag och på självinsikten hos svenska programledare när de drar igång det gamla tjatet om grannröstning. 

Till sist, hur svårt kan det egentligen vara att få bort fördröjningen när vissa länder ska delge sitt resultat? Det går bra att prata med någon på månen, men om du befinner dig en Eurovision-stad så blir det genast sirap i ledningarna. Det är lustigt, men samtidigt har det liksom blivit en del av spektaklet.

Nu ska jag se om jag få tillbaka de där tre timmarna.

No comments: