Thursday, May 28, 2009

Bara ett fån, gör så mot sig själv

Moneybrother släppte ju för några år sedan skivan Pengabrorsan. Det kan väl kallas en cover-skiva, men lite udda på så sätt att originallåtarna var översatta till svenska. Mig veterligen höll låtarna för övrigt samma struktur. Samma tempo, samma riff och så vidare.

En höjdare på den skivan är låten som har detta inläggs rubrik som titel. Minns jag inte fel så heter ursprungslåten "Only a fool, breaks his own heart".

Jag tycker om den, speciellt Moneybrothers svenska ord på den. Vare sig tillgjort svårt som Kent eller tillgjort enkelt som min favorit Tomas Andersson-Wij.

"Varför går jag till samma ställe varje natt
För att sitta där vid bordet där vi satt
Bara ett fån, gör så mot sig själv

Varför lyssna på musik vi bruka' ha
på i bakgrunden när det bara var du och jag
Bara ett fån, gör så mot sig själv

Se alla mina timmar
Se alla mina da'r
Gå till en tanke
om vad jag inte längre har

Varför hålla kvar en enda till sekund
Försöka sova när du inte får en blund
Bara ett fån, gör så mot sig själv"

No comments: