Friday, May 8, 2009

En importfru kanske vore något?

Jag finns sedan länge med på spraydate, och där är det inte helt ovanligt med märkliga meddelanden (även om jag vet att tjejer i regel är mer utsatta för sån't) i inboxen.

Nu senast fick jag detta:

Hej!
Jag har granskat din profil och du slags tycktes mig mycket intressant person. Jag skulle vilja träffa en bra man för seriös relation.

Jag visste inte vem jag vet. Jag har inget emot att skriva, och om du i mitt hjärta att vi kan möta dig närmast och mycket att lära sig om varandra. Mitt första brev kommer att vara kort. Jag tror att vi kan lära oss mycket om varandra genom våra bokstäver. Jag vill berätta lite om dig själv.

Mitt namn är NN. Jag är 27 år gammal. Jag är en ung flicka, glad, social och lyhörd. Inte heller när jag inte var hennes make. Jag tror att det är för mig en tid då det är nödvändigt att hitta andra hälften, en bra och ägnat mig mannen. Jag tror att en ärlig, sann kärlek kommer med tiden och som verkligen är viktigt för människor att tillit och förståelse. Jag hoppas att ni svara mig och skriva ett brev till mig svar, skicka mig din bild, även om jag ser inte spelar en stor roll. För mig är den stora roll som andlig kvalitet. Om jag är intresserad av dig, kan du kontakta mig på min adress E-post: NN@gmail.com
Jag kommer att med stor ser du förväntar dig av ditt brev, ditt svar! NN.

Jag kursiverade avsnitt som bara får mig att tro att personen bakom detta använt översättningsprogram typ babelfish.

För ett par år sedan fick jag ett liknande mail, från en norsk tjej. Innebörden var densamma, jag skulle kontakta henne på hennes mail. Jag fattade att något var lite skumt, så bara för att se vad som hände (typ som den där killen som svarade på Nigeria-brev bara för att jävlas med nigerianerna). Jag skrev något i stil med att jag var glad för hennes mail och att jag gärna skulle vilja lära känna henne mer, och se hur hon såg ut.

Då fick jag ett svar med ett foto som såg ut att vara utklippt från vilken texansk skolkatalog som helst 1993, och detaljerad info om underklädesval och sexuella preferenser, samt en begäran om att få nästa brev skickat med vanlig post. Där någonstans tyckte jag att det räckte (min handstil är gräslig), så jag svarade inte. Men jag var helt övertygad om att det handlade om någon typ av import-fru-verksamhet.

Men jag kanske borde vara lite mera smickrad och lite mindre skeptisk.

2 comments:

Sara said...

Du slutar aldrig att förvåna...

Anonymous said...

Har fått exakt samma brev. Ordagrannt alltså. Stor humor.