Thursday, June 4, 2009

The View

Efter att jag känt för att lyssna på lite ny musik (ny för mig) så bläddrade jag lite igenom skivrecensionerna i några av mina Rocky-tidningar. Jag hittade en hel del som lät intressant där, och har helt plöstligt en shortlist med artister/skivor som jag tänkte försöka lyssna mig igenom på typ Spotify. Är det någon som har några omdömen om nedanstående så hör gärna av dig!

Första lyssningen blev The View med 'Which Bitch'. The View hade två riktigt sköna låtar för ett par år sedan, 'Superstar Tradesman' och 'Same Jeans'. Bandet har ett skönt och eget sound som säkert borde funka på fest. Den som kommer ihåg 'Brimful of Asha' kommer säkert tycka att The View låter bekant. Kuriosa är att Owen Morris, som tidigare producerat bra Oasis-material och Verve-dito, även jobbat med The View. Skivan är bra, så här efter en lyssning. Ett par låtar fastnar, till exempel 'Gem of a Bird' och 'Double Yellow Line'.

Annat jag ska försöka lyssna in mig lite på närmaste tiden (som sagt kom gärna med feedback eller andra förslag):

Melo - 'Off My Chest'
My Morning Jacket (står bakom originalet till Pengabrorsans 'Under Bordet' - 'Evil Urges'
Sigur Ros - i största allmänhet
Division of Laura Lee - vad som helst bara för att få en uppfattning
Frida Hyvönen - Samma som ovan
Campesinos! - We Are Beautiful, We Are Doomed
Snow Patrol - I allmänhet
Q-Tip - Renaissance


No comments: