Wednesday, June 17, 2009

Två veckor i England?

Lottningen till Premier League släpptes idag. Mitt lag, alltså laget som jag "hejjar" på, Tottenham ska under två veckor spela matcher mot Arsenal, Chelsea (båda i London) och Manchester United (i Manchester).

Det fick mig att drömma om att se tre matcher i en och samma resa. Jag tycker inte Storbritannien är SÅ kul, så även om jag kan klämma in lite turer runt om i Storbritannien och på Irland, så funderar jag på om tiden verkligen går att fylla ut mellan matcherna. Kanske med andra matcher, och kanske med ett besök hos en junior som är ungdomsproffs i en av Premier League-klubbarna.

Jag skulle spontant tänka mig något ungefär såhär:

London - match 1
Wales
Birmingham
Sydkusten, gärna Torquay och någon av "ajlarna"
London - match 2
Leeds (har redan varit, och även om det inte är en turistfälla så gillade jag ändå staden och stämningen där
Liverpool
Irland
Skottland
Newcastle
Manchester - match 3

Innan någon säger det, så vet jag att städerna som jag funderar på kanske inte är jättelockande som turistorter, men nu handlade det ju om att fylla tiden mellan matcherna.

Något att tänka på helt klart. Troligen skulle en sådan resa att det inte blir några andra utlandsresor det året. Så det är frågan om jag vill bränna resebudgeten på det. Säg att jag har extrem tur med hostels, och hittar boende för i snitt 300:-/natt. 300 kr*14 nätter=4200. Billigt per natt förvisso.

Något att tänka på som sagt.

2 comments:

Anna said...

jag är ju rätt sugen på att toura england runt.... ;)

Dexter Sinister said...

haka! ta med dig bandet så kan ni turnera gator och torg, jag är er manager - sjukt överflödig