Wednesday, June 3, 2009

Vad har jag gjort dessa frisörer för ont!?

Så har jag klippt mig igen. "Jag skulle vilja spara ut lite längd, men du kan tunna ut lite" sa jag till frisören. Hon tog två centimeter och tunnade inte ut alls. På vilket sätt var jag otydlig?

Nu kostade det 190 spänn, i Stockholm, jämfört med de utvecklingsstörda priserna som råder i Uppsala, så jag känner mig hyfsat nöjd ändå, men jag var sugen på lite längre hår (inte långt alltså, men typ som bilden nedan).

Anyway, nog för att det känns väl genomklippt, men jag fattar inte varför jag ska stylas så "fel". Jag får alltid någon variant som antingen var cool i Paris 1986, eller den amerikanska preppy-varianten, tänk Brandon/Herreys/Bryan Adams. Jag har alltid fått höra att mitt hår växer fort, och det är väl bara att hålla tummarna.

1 comment:

A-K said...

bilden nedan????