Thursday, June 4, 2009

Mysterisk musik

Jag sitter och försöker övertyga en vän om att han skickat en låt till mig. Den heter 'Dub Will Tear Us Apart', med Jah Division. Tror jag. Han ställer sig helt frågande, men det är ungefär som om jag skulle ha tio änglakompisar, och en Pete Doherty-kompis, och undra vem av alla dessa elva kompisar som gjorde att jag började knarka. Killen är tämligen ensam om sin musiksmak och ju obskyrare desto bättre. Den här låten går inte att hitta på hela Internet, men jag vet att jag har den - på en trasig dator, och i en försvunnen MP3-spelare. Eftersom vännen vägrar kännas vid den låten så antar jag att jag inte kommer få höra den igen. 

Tur då - och lustigt - att jag kan spela basgången på min gitarr.


1 comment:

A-K said...

Har dom både gjort "Love will tear us apart" OCH "DUB will tear us apart" Nu vill jag ju höra den där duben...hitta åt mig!