Thursday, June 18, 2009

Lägrad

Nu lämnar jag Uppsala i drygt två veckor. Informellt midsommarfirande väntar närmast i Stockholm, sen åker jag på läger i 2x6 dagar med start söndag. Jag ska inte konfirmera mig, utan vara fotbollsledare åt kanske 16 ungdomar, delade i grupp av totalt kanske 200 lägerdeltagare.

Det hela är rätt kul och trivsamt, och för varje år som tränare har jag känt att jag lärt mig något, vilket gör att jag känner mig mer och mer trygg som ledare under ett läger. En stor del i det är att jag försöker utveckla mig själv i just det sammanhanget. Hitta på nya övningar, laborera med gruppdynamiken och så vidare. Senast delade jag in gruppen i smågrupper, döpta efter mindre fashionabla fotbollslag, typ Trelleborg, Gefle och GAIS. Det var nog en av de bästa idéerna jag fått någonsin. Återstår att se om det blir någon ny snilleblixt i år.

Datorn har jag med mig, så inlägg från mig slipper ni troligen icke!

No comments: