Tuesday, June 16, 2009

dunk dunk dunk DUNK DUNK DUNK

Så har jag slutit mig till den krets av grannar i Sverige som någon gång sagt till en annan granne att visa sin kärlek på ett litet tystare sätt.

I ett par månader har trappuppgången där jag bor gäckats av ett dunkande, likt ett hamrande. Eftersom det inte gick att lokalisera ljudet som återkom ett par gånger under dygnets alla timmar, så satte jag upp en lapp. Jag tycker inte om att vara en lapp, men jag tyckte det var att föredra framför att ringa störningsjour eller hyresvärd. Det visade sig att jag inte var ensam om att störas. När min lapp kom upp, så gjorde flera det, och det syntes med tydlighet om att fler stördes. No wonder, dunkandet hördes faktiskt ut i trappuppgången (imponerande med tanke på att jag bor i en korridorsfastighet). Det kom även upp en lapp som försvarade de amorösa svallningarna hos grannen som "pucklade på" sin partner. Einsteins försvar gick ut på "säg till personen direkt istället för att sätta upp en anonym lapp". Varför Einstein inte föregick med gott exempel och själv avanonymiserade sig förtäljer inte historien.

Jag vet dock inte riktigt om lapparna gav något resultat förutom lite mer grannosämja än tidigare, men så ett par veckor senare igen så kom en lapp upp där det stod "skruva fast sänggaveln!". Det hade inte slagit mig förrän då att det var sex som pågick. Nästa gång ljudet återkom så hörde jag en kvinnlig deltagare i skojigheterna, och hur hon stönade.

Så här om dagen, så hade jag fått nog - ljudkällan skulle hittas - och jag lyckades. Faktum är att det var pinsamt enkelt. Det var min granne vägg-i-vägg, i samma korridor! Det var inte tu tal om det, jag hörde dom där "klatschen" som uppstår när två nakna kroppar, gärna lite klibbiga av svett, slår emot varandra. Jag övervägde att knacka på mitt i själva akten, sedan att busringa på hans telefon. Men jag höll mig, och har nu förklarat att de måste typ flytta på sängen eller något. Hennes stön går väl att leva med (jag antar att jag måste acceptera att andra än jag har sex ibland), men nu tror jag att jag gjort hela trappuppgången en stor tjänst.

No comments: