Wednesday, January 28, 2009

Harrys furbo

Ett av mina större intressen är Tottenham Hotspur. Jag ser matcher, skriver på forum och har även skrivit om klubben på Svenskafans under några års tid (och så har jag fått prata lite i fan-tv också! (22:35 in i klippet kommer min cameo)). Jag blev biten 1987, när de fick stryk mot självaste Örebro SK med 3-1 på dåvarande Eyravallen.

Under all den tiden har det varit motgång, medgång, och allmän stiltje, ungefär som Halmstad i allsvenskan.

Detta har medfört en rad tränarbyten, som för nävarande innebär att klubben har Harry Redknapp som tränare. Jag är inte övertygad. Tills igår låg laget på delad jumboplats med fyra andra lag, och det var ett av dem som Tottenham besegrade igår, med 3-1. Det som känns så tröstlöst är att för varje vinst laget tar, så sitter Redknapp säkrare som tränare. Det innebär fler märkliga värvningar och suspekta taktiska beslut.

Nåja, om jag mår dåligt när Roger Moore bra, så är det till stor del beroende det här lagets uteblivna framgångar, bitter motgångssupporter som jag är.

Så här kan jag se ut när jag själv är i fotbollstagen. Det är sällan man fångas på bra fotbollsbilder när man spelar i en division 5-klubb så jag får passa på att flaunta lite.



No comments: