Friday, January 30, 2009

Alvedon är för möss

Jag brukar kunna hålla mig frisk. Ebola-patienter har gnidigt sina nakna kroppar mot mig och jag har ändå klarat mig, förkylda nyser i min mun utan att jag blir sjuk och jag tror knappt att jag vet vad magsjuka är.

Kanske är det för att jag hade astma som liten, I've paid my dues liksom.

Nu har jag i varje fall åkt på en sån irriterande förkylning. Feber, men troligen inte mer än 38, 5 grader. Jag menar att om man ska ha feber kan man lika gärna ha det ordentligt, så man ändå inte är medveten om skiten. Ge mig ruset av 40 graders feber alla dagar i veckan. Nu går jag bara runt utan aptit och småfryser lite. Trevligt dock att bli bortskämd med mat, té och massage, det vore kanske inte lika trevligt om jag var helt väck i feberdimma.

No comments: