Monday, January 4, 2010

Mellandagsrea

Jag älskar det. Till att börja med så tycker jag ju om kläder, men jag tycker inte om att betala jättemycket med pengar för något som kostat affären högst 50% av priset i butiken.

Ännu mer uteslutet är det att köpa något som kostat butiken knappt 20% av inköpspriset. Inte en chans, Josef!

Budgeten har varit rätt skral, men jag har ändå lyckats hitta ett par schyssta byxor från WESC, fodrade låga gummistövlar (http://www.brandos.se/gummistovlar/c178) som gör ett bra jobb i slasket tillsammans med raggsockor, två stickade koftor (så F off, EMD, nu är det jag som hela Sveriges myskillar!), och en svart kappa i ull från det lite mods-kreddiga märket Merc (framförallt deras Harrington-jacka är rätt väl igenkänd).

För övrigt har jag sålt ett par skor. Y känner igen dem som skavsårsskorna. De är gräsligt snygga, militärinspirerade men smidiga kängor i gråblått skinn, men it simply wasn't to be.

Tips: NK rear på torsdag, om jag inte uppfattat saken helt fel.

No comments: