Monday, October 19, 2009

Hemma igen, och det var inte igår

Kom ju hem för ett tag sedan. Portugalresan var fantastisk. Vi hade snuskig tur med vädret, förutom när vi åkte hem, men då åkte vi ju hem. Under hemresan stannade vi en natt i London hos en kompis till L och gjorde sedan stan där innan vi reste hem till Sverige. Därefter har det laddats upp bilder som aldrig förr på fb så jag blev helt utmattad och har inte alls orkat blogga.

Det bästa med resan var i varje fall solen och dofterna(!). Direkt när vi landade i Faro möttes vi av någon exotisk, kryddig doft som liksom var med oss hela resan. Kanske var det vi som var ofräscha? Den portugisiska maten upptäckte vi inte så jättemycket, utan var nog rätt trista. Men Chicken Piri-Piri testade jag och det var starkt, och inte mycket mer än just starkt. När jag kunde känna någon smak var det liksom bara helt vanlig kyckling, fast blöt.

Men en kort sammanfattning i bilder:















Alldeles riktigt, jag är en badkruka! Sjukt lustigt, men all badkrukhet var som bortblåst. Atlanten är knappast det varmaste badat, men det gick ner, helt enkelt.















Från första heldagen, här i lagom lugna Luz.




















Det var varmt, det var semester, klart som fan jag tog några glädjeskutt över klippblocken!




















Klart fina lina ska vara med på en halvanonym bild!















Jag och mina väninnor hade bestämt oss för ett matchande tema, dagen då vi besökte Portimão. Tre väldigt käcka damer, måste jag säga.














Lina tycker om att fotografera lustiga hus med lustiga mönster. Jag såg illamående ut men fick vara med trots allt.




















Varning: Michael Jackson återuppstår i trappor här.

1 comment:

Kattis said...

Haha den där skylten var ju skitbra!