Tuesday, September 29, 2009

Pakking Perfect!

Nu ska det packas inför resan till Portugal imorgon. Utmaningen är den samma som alltid, att söka den perfekta packningen. Jag har nog aldrig lyckats, men det ska ju alltid finnas något att sträva efter.

Jag har aldrig, aldrig, packat för lite. Tvärtom, alltid för mycket, trots löften till mig själv om att skärpa till mig. Det ska tas många hänsyn, vilka byxor som passar vilka ovandelar och skor. Å ena sidan så vill jag matcha så att allt jag tar med funkar med vad som helst av det andra jag tar med. Å andra sidan känns det lite småtrist, det blir som att man tar med sig ett tema typ, eller ett koncept.

Men det känns också lite weird att ta med sig som olika uniformer, det känns bara jävligt uppstyrt. Det slutar väl förmodligen som vanligt med att jag tar för mycket kläder, och på plats kommer jag på att "fan det där jätteviktiga plagget (typ alla kalsonger) glömde jag!".

Det blir restriktioner. Två par skor max. 2-3 byxor, och 5 ovandelar. Inte för att det är logiskt, men för att jag behöver gränser, annars går jag bananas. Min necessär är pinsam, men vad ska jag göra? Min skäggväxt gör att jag strimlar flickvännen även fast jag rakade mig två timmar innan. Det gör att tuben med rakskum (enorm) ska med, samt efterbehandling såsom alkohol och något återfuktande.

Sen gäller ju allt det där med vätskor i handbagaget. Jag fattar det bara inte. Vad är det de tror ska hända?Jean-Pierre Barda bordar planet och tvångsstylar piloten med hårsspray? Och varför skulle inte läskflaskorna jag kan köpa gate-side vara farliga? Nåja, necessär i det incheckade bagaget, svårare än så är det väl inte.

Vädret där nere är inte riktigt hundra. Vi ska hålla till på Algarve-kusten och prognosen för någon dag sedan var typ åska-moln-moln-mulet-sol-regn-moln så jag kan bara bli positivt överraskad, antar jag.

Satt på akuten idag, by the way. Igår höll jag på att skära av mig hela tummen med (den tandade) brödkniven. K trodde att jag skulle behöva sy, men jag kände mig som Crocodile Dundee, och körde med bomull, tryck och högläge. Så gick jag till akuten idag bara för att dubbelkolla att allt var lugnt inför resan - jag vill inte dra på mig typ fiskinfluensan, eller att mitt blödande sår ska locka till sig hajar. Men det var rätt lugnt, och sköterskan berömde mig för min sårvård. En stor dag i ett litet liv!

No comments: