Monday, October 26, 2009

Konsertdags - Moneybrother

Så jag slarvade med min Moneybrother-nedräkning här i bloggen. Märkligt nog snurrade världen vidare av någon outgrundlig anledning!

I kväll är det i varje fall dags, Moneybrother spelar på Cirkus, och det ska bli trevligt. Just det, jag är inte tonårshysterisk som en halvkåt popflicka, men jag ser fram emot att höra en bra röst. Det blir första gången på Cirkus, så jag vet inte vad akustiken har att erbjuda, men så länge det inte är globen så ska det nog gå bra.

Jag har inte läst så mycket av recensionerna, eller, jag har inte läst några alls, jag är helt enkelt inte SÅ laddad. Samtidigt vet jag att Moneybrother är en av de artister som klarar av att leverera live, speciellt röstmässigt. Sen är det lite tröttsamt med hans tillgjort coola "den avslappnade men lite bortkommne landsortsbon i storstadsexil" som ska vara alldeles för trevlig hela tiden. Men det är väl en styrka att kunna flirta med publiken, I guess.

No comments: