Thursday, September 24, 2009

Anna Anka och Idol

Det blir inte mycket bloggande för tillfället, då jag är upptagen med att söka jobb i hufvudstaden och tar itu med lite andra bekymmer.

Men det är klart att Anna Anka förtjänar ett omnämnande. Även om jag är sjukt sent ute. Om hon verkligen menat allt det hon säger så tycker jag synd om henne. Då känns det bara som att hon försöker få sin egna tragiska tillvaro att framstå som något bra och fint. Jag vet inte om jag vill ha det som henne, jag tror inte många kvinnor vill ha det som henne. Men hon lyfter sin egen situation som något bra, och emedan det säkert är trevligt för henne, så tror jag det är ytterst få som uppvisar den svenska avundsjukan (inte för att jag vet - jag kan bara sätta en arm på att hon nämnt den svenska avundsjukan minst en gång).

Jag såg även ett klipp med henne där hon säger att hon agerat på manus, och fine, det är väl fair enough. Men då undrar jag vad den människan egentligen kan tänkas göra för pengar. Porr? Enligt någon kvällstidningskrönikör hade hon sagt att hon var där hon var eftersom hon tyckte det var ok att ge maken en avsugning varje morgon. Vad kul det låter. Sponant liksom.

------

Roligare tycker jag det är med idol. Jag kan inte riktigt se hur man kan tycka illa om det. Det är klart att man kan tycka juryn är onödigt elak - det tycker jag ibland. Men framförallt så tycker jag det är kul med de deltagare som är duktiga på musik. Jag kommer kanske inte rösta på någon deltagare, men idol är ett toppen höst-fördriv. Jag lämnar er med en favorit:

No comments: