Thursday, February 11, 2010

You're right, I'm left, what's so wrong

Av någon anledning (please don't ask) så hamnade jag på Hasse Aros profil på fb. Hasse Aro kändes redan innan som en ganska random Svennebanan, som tjänar bra med pengar, lever ett tryggt liv och röstar liberalt eller högerut. Utan att gå in mer på det så är det tydligt att det inte krävs något super-intellekt för att jobba på tv.

Apropå super-intellekt och höger-vibbar (jag gillar mina binde-streck), såg jag ett inlägg i någons logg. Jag har en släkting som är engagerad i ett borgerligt parti, och det har jag ingen synpunkt på. Men det dök upp någon kommentar i statusen hos denna släkting för ett tag sedan, som var helt i linje med den nu så aktuella Mona Sahlin vs Lyckstolps-kampen. Ett av svaren på detta inlägg i status-raden var "om Mona Sahlin blir statsminister, då kommer jag emigrera till Italien bla bla bla".

Som om Italien är en idyll eller utopi? Visst, det går an att leka med tanken på livet i en italiensk by vid kusten när man själv är del av den hela och rena klassen som dessutom kan språket, men om man ser italiens skick som något eftersträvansvärt så behöver man söka hjälp.

Kan någon för övrigt upplysa Lyckstolps-hejarna om skillnaden mellan en partiledare och ett parti? Mona Sahlin som person påverkar inte min röst åt något håll, och jag tycker hon är helt hopplös i debatterna, men det ser jag inte som lika viktigt osm partiets ideologi.

För övrigt har jag missat "jag tror det här cykellåset kommer få fler fans än Fredrik Reinfeldt". Vad säger det?

Edit: Det säger att jag filtrerar många fler vänsterröstare i mitt newsfeed än högerröstare eftersom jag nu upptäckte att det fanns liknande grupper, men bara inte blivit uppmärksammad på detta faktum.

No comments: