Sunday, November 15, 2009

En intressant arbetsvecka är till ända

Det har varit en rätt tuff vecka med lite för lite sömn, varför jag lyckades försova mig till ett arbetspass som börjar 22.00. Jag har i varje träffat intressanta fotbollsmänniskor, stoppat slagsmål, övertalat en alldeles för berusad kvinna att ta en taxi hem i stället för att låta henne gå, och i fredags visade det sig att en före detta dejt jobbar extra på samma ställe.

Vi var moderna i början på 2000-talet och var på en dejt i Stockholm efter att ha fått kontakt på nätet. Vi träffades bara den gången. Det var ingen större dramatik kring det, utan det var väl bara så att ingen fattade tillräckligt med tycke.

Men jag kände inte igen henne, alls. Så i fredags "frontade" hon mig. Hon visste vad jag hette, och sa sitt namn, utan att jag kände igen det, eller hennes utseende. Jag var helt övertygad om att han blandade ihop mig med någon annan. Men när hon beskrev bilden som jag haft på den där sidan, så började bitarna falla på plats. Avgörande var nog när hon beskrev att suttit på McDonald's och sett Carola. Det är då klyschan "världen är liten" dras fram, om ingen förstod det.

Nu har jag för övrigt skaffat en gymkort här i Stockholm. Efter min insats i midnattsloppet i augusti har jag inte rört på mig alls, så det är nog läge. Jag tycker mig känna några sambo-kilon här och där.

No comments: