Wednesday, July 15, 2009

Pillows for Jysk - By Hagamannen

Hur klingar det som slogan?

I dagens AB ryckte jag till när jag läste att Anders "Engla" Eklund sitter på samma anstalt som Hagamannen, Niklas Lindgren heter han väl?

Där inne har de enligt AB blivit bundis och jobbar i samma verkstad, och där "tillverkar de två pellets och snickrar möbler åt Jysk.".

Jag antar att de har tillräckligt med tid på kåken för att hinna tillverka färdigt sina två pellets.

Men hur nöjda är Jysk med artikeln? Jag antar att detta inte är något som de direkt skyltat med.

"Prova vår modell "Sleep Tight by Jysk - provlegad av Anders Eklund och Hagamannen".

"Enjoy the Silence - Jysks sängar är tysta under dina nattliga aktiviteter, och väcker inga misstankar".

Den större grejen - som en parentes - tycker jag givetvis inte är vilka individer som tillverkat sängarna. Men jag har inte bestämt mig för om jag tycker att Jysks koncept - om AB:s uppgifter stämmer - inte tangerar barnarbete. I det att låta fängslade personer tillverka möblerna, och samtidigt skryta om sina billiga priser, men samtidigt glömma bort att tala om hur man kan hålla så låga priser.


Artikeln på AB

No comments: