Wednesday, July 8, 2009

Background check

Min flickvän är jätteintresserad av foto, och väldigt duktig dessutom. Det har gjort att jag blir lite mer intresserad av foto. Inte för at toffla på något vis, men mer att jag bara tänker till lite extra någon gång när det kommer till fotografering. Nu har jag sett ett par bilder på mig själv, och konstaterat att en cool bakgrund faktiskt kan kompensera för ett sjavigt motiv. Exempel:























Tjuvröker på Stockholms nation

























Fikar kuba-svenskt


















Riktigt klyschig bakgrund, men maten på Arizona, St E-plan, Sweden, var toppen (troligen därför jag ser så mätt ut i ansiktet).
























Till sist ett vårigt foto från Ekonomikum-parken i Uppsala. Fotot är lite överexponerat (det är väl Fotografiska för "för ljus"?) men jag gillar den ändå.

1 comment:

Ylva said...

Jag saknar dig. Hoppas din FLICKVÄN (jag hademissat tituleringen, grattis!) inte blir sotis nu.