Thursday, March 4, 2010

Oops á lá

Helgen som var tillbringade jag i Uppsala. Eller ja, egentligen inte riktigt. Cup med pojklaget på lördagen (brons!), och på kvällen tog jag och sambot tåget till Uppsala och kom till förfesten runt kl 21. För första gången drack jag öl på tåg. Jag har alltid kollat snett på folk som gör det, så det kändes skumt.

Men festligheterna i Uppsala var kul, och det var jättekul att träffa gamla kompisar, många av dem har hunnit med flermånadsvistelser utomlands.

Utgången fick ske på Norrlands Nation, som hade öppet till 04, och det visade sig att Moneybrother var gäst-DJ. Han var inte lika bra DJ som han är musiker, men det var ändå en kul överraskning. Vi fick till och med dansa lite med hans vackra flickvän.

Det blir ett nytt Uppsala-besök nästa vecka, då det är ny cup på söndagen. I mina gamla kvarter och allt. Det är ett litet annorlunda format (sex-manna) och det är kul och utmanande med omväxling. Jag har tidigare vunnit en sexmanna-cup i den hallen som tränare, så nu hoppas jag på liknande framgång.

Nu är det circa fyra timmar kvar tills jag får krypa ner hos min varma flickvän - en av de bästa känslorna efter ett nattpass!

No comments: