Tuesday, May 18, 2010

Morsor har alltid rätt...

I varje fall när det gäller kläder och liknande. Min mamma hade helt rätt om bland andra följande två saker (och i de flesta fallen lyssnade jag som tur var - till skillnad från alla andra fall när jag aldrig lyssnat - som tur var):

1 Vita tubsockor är aldrig ok. Jag slutade med sådana i femte klass. Först tyckte jag det var gubbigt att inte ha vita tubsockor. Jag, min idiot, tyckte till och med att det var fräscht med det vita lysande under byxbenskanterna. Idag tycker jag det är smaklöst. Å andra sidan så kanske kritvita nya sneakers är det nya vita tubsockor. Vilket leder mig in på nr 2:

2 Som en idiot går man och köper kritvita skor och tycker det känns fräscht som fan. Även om man VET att de snart blir gråa, bruna och svarta. Jag var i Danmark i helgen och köpte dessa:

Jag är riktigt nöjd, och de är sköna som tusan, men vad gör jag? Jo jag tar på mig skorna när det regnar, och ger mig ut på en lerig fotbollsplan... Skorna är i canvas, och canvas fullständigt suger åt sig smuts. Så nu har jag kört skorna i tvättmaskinen, provat med lite vanish och använt en vit typ av skokräm, som mer eller mindre känns som tipp-ex. Så skorna är nu i godkänt skick.

No comments: